Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu

Update

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi Allemaal,

Even een update! Ik heb niet heel veel meegemaakt sinds de vakantie, maar ik begrijp dat jullie me nu natuurlijk steeds erger beginnen te missen dus ik vond het tijd voor een verhaaltje! :P:P:P

Afgelopen week ben ik met mijn klas op kamp geweest. Ik was ontzettend benieuwd hoe dat zou gaan. Gelukkig heb ik afgelopen jaar twee keer een kamp georganiseerd, onder andere samen met mijn buddy Marloes :), dus had ik wat vergelijkingsmateriaal.
Het kamp duurde maar één nacht, maar voor groep 5/graad 3 leeftijd is dat toch echt wel genoeg. De kinderen kwamen in de ochtend op school aan (in hun gewone kleding, eerste grote shock!), om half negen vertrokken we naar het kamp, maar niet na een gebed op de parkeerplaats van de school natuurlijk, op aandringen van de directeur.
Het kamp terrein lag op ongeveer tien minuten rijden van de school af (eigenlijk heel dicht bij waar wij wonen) en het is echt een prachtige plek. Midden in een vallei, bosachtige omgeving. We sliepen in drie hutjes. Mijn mentor samen met Xenia in het hutje met alle 'moeilijke' jongens, het hoofd van de onderbouw 'Juffrou Riana' met de rest van de jongens en ik sliep in het meisjes hutje met mijn zes schatten van meisjes!
Het thema van dit kamp was elkaar en de omgeving leren kennen. Het vormen van het groepsklimaat stond voorop. De klas werd echter in teams verdeeld. De sfeer van het hele kamp was daarom erg competitief. Iets waar ik zelf niet zo snel voor zou kiezen. De opdrachten hadden echter wel veel met samenwerken te maken, want dan weer positief was.
De kinderen kregen vee vrije tijd om lekker te spelen. Ik heb hier echt van genoten. Op school zitten deze kinderen streng in het gareel en hier waren ze zo lekker vrij! Heerlijk om te zien!
Verder een korte opsomming van wat we hebben gedaan:
Stokbrood braaien, buitenspelen, zwemmen in een veels te klein zwembad voor twintig kinderen, sportspelletjes met meneer Jacques, hamburgers braaien in de avond, graad 3 got talent, nachtmars, in pyjama warme chocolademelk met marsmallows drinken en een verhaaltje voor het slapen gaan en de Juffrouens hebben natuurlijk een lekker wijntje gedronken voor het slapen gaan.
De twee hoogte punten waren een wandeling met de beheerder van het kamp, een bekende van de school, door de vallei en de duinen. Echt prachtig en mooie dingen gezien! Hij heeft ons veel verteld over de natuur. En de les van de directeur de volgende dag. We hebben het zeeleven onderzocht tussen de rotsen op het strand. Hier heb ik zelf ook heel veel van geleerd!
We hebben het kamp afgesloten met een picknick langs een riviertje op het terrein. Beter kon niet!
Ik was natuurlijk ontzettend moe, ook al was het maar één nacht!

De afgelopen twee zaterdagen ben ik naar een markt in Woodstock geweest. Ten eerste is woodstock een arm en vervallen gedeelte van Kaapstad, maar tegelijkertijd is het een upcoming buurt met veel art instituten. Op zaterdag is er een markt in de old biscuit mill. Deze markt is in een paar woorden te omschrijven:
Local, organic, home-made and food food and food!
Helemaal mijn ding natuurlijk! Je kunt er van alles proeven! Een samensmelting van alle culturen die Kaapstad behuizen. Dus er was ook een Nederlands stalletje dat poffertjes en kroketten verkocht! Natuurlijk gerund door echte Nederlanders. Nadeel is alleen dat je te veel eet en te veel geld uitgeeft... Daarom ga ik pas weer als mijn ouders hier zijn, want voornamelijk mijn moeder zal het vast ook leuk vinden!

Wat er nog komen gaat...
Morgen gaan we op een wijnroute naar Franschhoek en Stellenbosch :)
Daar zal ik wat foto's van posten op facebook.
De rest van de week ga ik dan naar stage en volgende week ga ik de hele week naar stage, en de week daarop waarschijnlijk drie of vier dagen. Dan zit mijn stage er alweer op en ga ik vakantie vieren met mijn ouders!
Wel ga ik met mijn ouders een dag naar stage, om als afscheid een Hollandse dag te organiseren.

Tot in de volgende blog!

Sanne

  • 19 Mei 2014 - 20:29

    Pap En Mam:

    Hoi Sanne, leuk blog weer, ook leuke foto's!
    Tot snel! Kus, pap en mam

  • 19 Mei 2014 - 21:04

    Luisa:

    Wat een heerlijke blog weer!
    Behalve die spinnenfoto dan... brr....
    Wat gaat de tijd toch snel, straks is de stage al voorbij. Maar het is en blijft een geweldig avontuur!
    Geniet ervan darling!

  • 19 Mei 2014 - 21:25

    Suze:

    Hoi Sanne,
    Die soort van markt zag er leuk uit.
    Grappig dat ze daar ook Nederlandse dingen verkopen!
    Was het op die ene foto een pyjama party?
    Ik heb voor een werkstuk aardrijkskunde een hoofdstuk geschreven over Zuid Afrika. Dat zal ik nog wel een keer mailen.
    Veel liefs Suze en ook van Wieke, denk ik!

  • 19 Mei 2014 - 22:19

    Marloes De Vries:

    Hay Sanne!
    Wat gaat de tijd toch snel he! Zit je stage er alweer bijna op en kan je lekker vakantie gaan vieren :).
    Veel plezier morgen met de wijnroute, ik ben benieuwd naar de foto's.
    Liefs Marloes

  • 19 Mei 2014 - 22:19

    Marloes De Vries:

    Hay Sanne!
    Wat gaat de tijd toch snel he! Zit je stage er alweer bijna op en kan je lekker vakantie gaan vieren :).
    Veel plezier morgen met de wijnroute, ik ben benieuwd naar de foto's.
    Liefs Marloes

  • 26 Mei 2014 - 17:08

    Thea:

    Hoi Sanne
    Wat leuk Sanne dat Ik je zo kan volgen,weer een leuk verslag,het leest voor mij als een verhaal.
    En foto's erbij is helemaal leuk..
    Nu aftellen dat je vader en moeder komen.
    Dikke kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4939

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Vier maanden stagelopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: