Cape Town experience - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu Cape Town experience - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu

Cape Town experience

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika, jongens, Zuid-Afrika.

Wat een land! We zijn hier nog geen vier weken en het is zo'n enorme aanpassing geweest. En nog steeds moeten we aan een hoop dingen wennen.
Maar echt, Zuid-Afrika is een echte must do, must go, must see voor iedereen. Het weer is heerlijk en de omgeving is zo ontzettend mooi en divers.
Inmiddels hebben mijn ouders hun ticket geboekt, dus zij gaan het al zien en ik kan natuurlijk niet wachten totdat Hidde hier komt en ik hem alles kan laten zien. Ook al duurt dat nog een hele tijd!

Afgelopen week hebben we vrij veel gedaan. Natuurlijk weer op stage geweest. Ik begin steeds meer contact te maken met de kinderen en het Afrikaans gaat ook steeds beter. De kinderen weten nu dat ik het graag wil leren en helpen me daar gewillig mee. Deze week ga ik mijn eerste lessen geven, tussen de toetsen door. Ze hebben hier ook een soort Cito toets waar ze aankomende week mee bezig zijn.

Afgelopen donderdag zijn we op een city tour geweest door Kaapstad. Het was ontzettend leuk, want zo zie je alle high lights. We zijn uitgestapt bij Camps bay, een strand aan de Atlantische Oceaan. Ook wel de 'koude zee' want deze zee is ijs en ijskoud. We hebben gevoeld, en dat was geen pretje. Ik ben blij dat wij lekker bij de Indische Oceaan zitten. De stranden daar zijn echter wel ontzettend mooi en de mensen zijn stinkend rijk. Dus je ziet de mooiste huizen en hotels langs deze kust. Ook hebben we even lekker luxe geluncht in een, voor Afrikaanse begrippen, duur restaurant.

Zaterdag zijn we gaan helpen op een sportdag van onze stageschool. De peuterschool om precies te zijn. Dit doen ze op zaterdag omdat de ouders dan samen met de kinderen gaan sporten. Het was maar van korte duur, maar het was ontzettend leuk om te zien en gelukkig waren er veel enthousiaste kinderen en ouders. En Zuid-Afrika zou Zuid-Afrika niet zijn als de braai niet aanging. Ja de braai moest aan voor het 'stok' brood. Letterlijk brood op een stokje. Je wikkelt wat deeg om een stok en houdt dit net zo lang boven het vuur tot je broodje gaar is. Dan haal je het van de stok en stop je er aan echte boerenworst in. Ongelofelijk lekker, en ook echt een gezelligheidsdingetje. Met zijn alle om de braai staan met een stok.
In de middag zijn we naar Simons Town gelopen (!) voor het navy festival. Die is namelijk gestationeerd in Simons Town en daar is elk jaar een soort enorme open dag van. Het was stampvol maar ontzettend leuk om daar te zijn. Het viel ons wel op dat de navy vooral populair is bij de donkere mensen. We hebben wapens vastgehouden en een lekker ijsje gegeten, mijn eerste in Zuid-Afrika!
In de avond zijn we lekker op een terras neergestreken om wat te drinken en te eten. We waren van plan om naar huis te lopen, of misschien dat kleine stukje met de trein te doen.We zagen en hoorden alleen constant politie dus besloten om toch maar even te bellen of we opgehaald konden worden. Dat bleek een goede set want veel mensen waren erg dronken en aan het vechten en zo op straat...

Zondagavond waren we van plan om lionshead te beklimmen. We hadden het helemaal geregeld, maar door een kleine vertraging en een taxi die ons op de verkeerde plek af had gezet, waren we te laat. Gelukkig was er wel een soort van plek waar we konden picknicken, met een prachtig uitzicht en de volle maan. De klim moeten we nog maar een andere keer doen.

En nu is het maandag en lig ik ziek in bed, bah!
De warmte en al het verschillende eten... Het is nog even wennen.
Vandaag doe ik lekker rustig aan, zodat ik morgen weer naar school kan!

Liefs,

Sanne

  • 17 Maart 2014 - 10:08

    Marloes:

    Wat een avonturen weer Sanne! Ontzettend leuk weer om te lezen. (en een goede break tijdens m'n onderzoek ;) )
    Beterschap en hopen dat je morgen weer fris naar stage kunt!
    Liefs Marloes

  • 17 Maart 2014 - 10:57

    Ruud:

    Weer een leuk verhaal, en hele mooie foto's vooral zonsondergang en de maan.
    alleen de laatste zin ....is natuurlijk wat minder, hoop dat je snel hersteld.
    Liefs Pap.

  • 17 Maart 2014 - 16:11

    Gerard Hoogstraten:

    Jammer dat je ziek bent! Blijf maar genieten van je verblijf in dat fraaie land. Ik heb ooit was reiservaringen gelezen van de eerste Nederlandse emigranten. Lijkt me geweldig daar. De tijd gaat heel erg snel. Groeten van mij en Irene

  • 17 Maart 2014 - 16:58

    Thea Verbeem :

    Hoi Sanne
    Wat een leuk verslag weer van je belevenissen in Zuid Afrika.
    Alleen jammer dat je ziek bent, hoop dat het vlug over is.
    Ik denk niet dat ik ooit Zuid Afrika zal bezoeken, maar door jou verslag kan ik een beetje mee genieten ,en blijf ik op de hoogte hoe het met je gaat.
    Groetjes en een dikke kus oma Thea

  • 17 Maart 2014 - 17:40

    Marije:

    Hoi San!

    Leuk om weer wat te lezen en hoe het gaat daar. Prachtig die foto's en verhalen!!
    Wordt maar gauw beter!

    Liefs Marrie

  • 18 Maart 2014 - 11:20

    Zimira De Heer-Mion:

    Hoi sanne,
    Eerst beterschap! En verder; wat een prachtig land om daar stage te mogen lopen.
    Geniett er van en dan geniet ik van jouw verhalen!
    groetjes,
    Zimira

  • 18 Maart 2014 - 16:56

    Sanne Postema:

    Bedankt voor jullie reacties allemaal!
    Gelukkig ben ik weer beter
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4949

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Vier maanden stagelopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: