Boulders Beach - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu Boulders Beach - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Postema - WaarBenJij.nu

Boulders Beach

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi Allemaal

Tijdje geleden alweer! De tijd gaat ook heel erg snel, en we maken ontzettend veel mee hier. Ik heb inmiddels een aantal stagedagen gelopen waarin ik ook wat contact heb kunnen maken met de kinderen. Daarnaast heb ik een klein lesje gegeven over Nederland aan de hand van het boek: Nederland van Charlotte Dematons. De kinderen vinden het een prachtig boek. Dit komt voornamelijk door de mooie platen. Op school zijn er bijna alleen maar oude boeken. Naderhand hebben de kinderen allemaal een mini stroopwafeltje gekregen. Ze vonden het super lekker.
De kinderen noemen me geen Juffrou (zo worden de juffen genoemd, de mannen noemen ze meneer) maar Tannie dat betekent tante en wordt hier vaak gebruikt om volwassen aan te spreken. Het lijkt wel alsof het voor de kinderen niet helemaal duidelijk is wat ik kom doen. Elke dag zijn ze ook weer verbaasd als ze mij zien. Misschien moet ik ze het maar eens uitleggen...

Het hoogte punt van vorige week, was ons bezoek aan Boulders Beach. Daar leeft een beschermde pinguïnkolonie, waar ze min of meer veilig zijn voor de witte haaien. Het was prachtig. De omgeving is zo mooi, en die beestjes! Geweldig. Het waren er zoveel, honderden. De meesten zaten gewoon een beetje niks te doen, anderen hadden kleintjes, waren nog aan het broeden, sprongen even op elkaar, of kwamen terug van een vispartijtje. Sommigen doken ook gewoon even het water in om een rondje te zwemmen en ze zwemmen super snel!
Er is ook een standje waar je kunt zwemmen, gewoon naast de pinguïns, maar het was al een beetje laat, dus daar gaan we een andere keer heen!

Verder hebben we een beetje rond het strand gehangen en gaan we af en toe wat leuks doen. Ik zal over de hoogte punten blijven bloggen!

Dit weekend wordt vrij rustig. Zaterdag is er een bazaar op onze school waar we naar toe gaan en zondagmiddag gaan we naar een parkfestival in kalkbay!

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen bij deze blog, voor de mensen die geen facebook hebben!

Liefs Sanne

  • 07 Maart 2014 - 16:17

    Luisa:

    Wat leuk dat dat boek zo goed aanslaat!

  • 07 Maart 2014 - 17:45

    Oma Thea:

    HoiSanne.
    Wat een leuk verslag weer .leuk dat het boek een succes is.
    Hoop dat de kinderen wel in de gaten krijgen dat je elke keer weer terug komt.
    jij mailt over mooie stranden ,ik kijk naar schaatsen ,wat een verschil he,
    Geniet van je weekend een dikke kus van mij,
    Oma Thea,

  • 07 Maart 2014 - 21:24

    Irene Hoogstraten:

    Hoi Sanne, ons vind jou blog seer mooi!

  • 08 Maart 2014 - 10:26

    Elly:

    He Sanne, ik blijf je volgen hoor.
    Leuk om te horen dat het nog steeds goed gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Vandaag zaterdag om half elf schijnt de zon en ziet het er zeer belovend uit!!!
    Op dit moment is het nog niet zo warm 7 graden,maar morgen schijnt het 20 graden te worden we zullen zien.
    Geniet lekker dat ga ik dit weekend ook doen.
    Liefs Elly

  • 09 Maart 2014 - 17:56

    Patrica Postema:

    Hallo, Sanne!
    Hier een berichtje van jouw "Tannie". Fijn dat je het naar je zin hebt.
    En ontzettend leuk en interessant om je blogs te lezen en foto's te zien.
    Goed om te horen dat ze daar ook een soort "Vreedzame school" methode hanteren!
    Wat zijn de namen van de juf en de kinderen? (Hoeft niet allemaal, hoor, maar een paar om een idee te krijgen hoe ze zoal heten)
    En hoe verdraag je de temperaturen, geen gewenningsproblemen?

    Groetjes, Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4948

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Vier maanden stagelopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: